Alternative la detergenti (1)

Octombrie 24, 2008 at 6:56 pm 11 comentarii

Pasionantul proces al spalarii rufelor🙂 implica un anumit consum a unor anumite resurse, asa ca n-ar fi rau sa-i acordam putina atentie si sa-l optimizam.

Ce resurse consuma?

1. Apa – o masina de spalat clasa A consuma in medie 50 de litri de apa iar masinile de tip mai vechi ajung pana la 80 de litri. Toti acesti litri, la iesirea din masina au o cu totul alta compozitie chimica decat la intrare (si nu e vorba de murdaria din haine ci mai ales de detergentii folositi), compozitie ce dauneaza in general mediului in care ajunge, ea nefiind biodegradabila.
De ce nu e degradabila? Pt ca in societatile „dezvoltate” exista o psihoza in masa cu privire la curatenie, iar detergentii, cu cat sunt mai chimici, cu atat curata mai bine insa cu atat sunt mai toxici (pe termen lung sau scurt) pt mediu. Toxicitatea lor incepe de-abia acum sa fie bagata in seama insa efectele au aparut demult: cresterea cantitatii de nitrati din panzele freatice, fenomenul de eutrofizare, cresterea numarului de alergii etc.

2. Energie electrica – aici cred ca lucrurile sunt clare pt toata lumea, cu cat spalam la temperaturi mai inalte si in cicluri mai lungi, cu atat consumam mai mult curent.

Ce putem face?

Prima solutie – bilele de spalat.

E de departe metoda cea mai simpla si la indemana oricui. Pe vremuri rufele se „bateau”, la rau. Astazi ele sunt „batute” de masina de spalat iar actiunea asta poate fi intensificata prin adaugarea unor bile alaturi de rufele puse la spalat, reducand astfel cantitatea de detergent folosita.
Bineinteles ca va intrebati ce-s alea bile de spalat? In principiu orice fel de obiecte rotunde si tari – mingi de golf, mingi de tenis, mingiute din plastic pt copii si altele din sfera asta. In occident exista asa numitele washing-balls/laundry balls (balles de lavage), niste bile din plastic cu diametrul de vreo 3 cm, special create pt spalatul la masina, dar asta e doar un efect al spiritului comercial, si nu o dovada ca bilele comerciale ar fi mai bune.

Mod de folosire: pt o masina de 5 litri puneti cam 10 bile de golf sau 3 de tenis si reduceti la jumate cantitatea de detergent folosita. Si, in limita posibilului, folositi detergenti biodegradabili.

Asta-i tot, e chiar asa de simplu! Va invit sa incercati, cu toata increderea!!

Alte solutii urmeaza in urmatoarele articole.

PS. Am gasit un blog eco fain si cred ca merita sa cititi articolasul despre bile de spalat si nu numai.  Personal, sunt total de acord cu tipa in ideea ca detergentii si multitudinea produselor de curatat pe care tot suntem indemnati/indemnate sa le cumparam sunt o mare teapa, chiar daca nu cred ca voi adopta vreodata metoda spalarii fara nici un fel de detergent sau sapun, asa cum face ea.

Entry filed under: Casa si gradina, Eco-Practic. Tags: , .

Toti pe biciclete Free shop – „1.99 sau ceva la schimb”

11 comentarii Add your own

  • 1. dana  |  Octombrie 25, 2008 la 12:40 am

    Mi-a placut aia cu „psihoza curatzeniei”. Reclamele alea cu microbii cei rai ascunsi in colturile wc-ului sau in chiuveta! De parca sta cineva sa linga chiuveta sau wc-ul! Unde s-a auzit de imbolnavire din cauza germenilor cei rai din baie??? Poate la piscine unde sunt multi oameni.
    Tu ai incercat metoda asta cu mingiile?

    Răspunde
  • 2. rebeca  |  Octombrie 25, 2008 la 12:41 am

    eu tocmai mi-ai achizitionat 3 mingi:) si la urmatoarea spalare abia astept sa le testez. cred ca e o metoda buna pt a mai reduce din detergent, mai ales ca si asa suntem obisnuiti sa folosim mult prea mult. si apropo de mult prea multul asta, eu am redus de ceva vreme incoace cam la 2/3 cantitatea de detergent folosita si rezultatul e ok. give it a try!

    Răspunde
  • 3. dana  |  Octombrie 26, 2008 la 12:41 am

    Am sa incerc, dar sa-mi spui care e rezultatul cu mingiile. De fapt de unde ai avut ideea? Daca sunt mingii de tenis galbene, oare nu se impregneaza galbenul ala in toate hainele?

    Răspunde
  • 4. rebeca  |  Octombrie 26, 2008 la 12:41 am

    ideea am avut-o frunzarind netul, sunt f multe bloguri/forumuri in care se vb despre asta. uite de exemplu un articolas simpatic: http://bean-sprouts.blogspot.com/2007/06/washing-balls.html
    si mai e un forum fain in franceza (pe care il recomand oricum) unde e chiar un topic recent pe tema asta: http://lia.tinyturtle.free.fr/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5032&viewmode=flat&order=ASC&type=&mode=0&start=20
    vezi in josul paginii scrie si despre mingile de tenis.

    Răspunde
  • 5. rebeca  |  Octombrie 26, 2008 la 12:42 am

    aca ai rabdare si timp, poti cauta si pe blogul meu eco preferat, sunt multe referinte la mingi sau bile de spalat, mai ales in comentarii de la cititori: http://raffa.grandmenage.info/public/Outils/recherche.htm?cx=011716979766826871370%3Azmvmsppeyki&cof=T%3A%23566047%3BALC%3A%239E9E9E%3BLC%3A

    Răspunde
  • 6. Ana  |  Octombrie 28, 2008 la 12:42 am

    Hola woman. Nice to have you back again. Toate cele bune si sper sa ne auzim curand😉

    Răspunde
  • 7. rebeca  |  Octombrie 29, 2008 la 12:43 am

    heeeei:) si eu ma bucur sa fiu back, in sfarsit viata mea re-intra pe un fagas normal asa ca de acum sper sa fiu mai prezenta si pe blog si pe alaturi:D
    see you!!

    Răspunde
  • 8. brishtara  |  Mai 23, 2010 la 12:43 am

    Ma bucur ca te-am descoperit. egzakt la tzanc

    Revin sa te citesc si recitesc…

    Răspunde
  • 9. rebeca  |  Mai 25, 2010 la 12:44 am

    Multumesc Brishtara, sper sa ofer chestii interesante si utile:)
    si blogul tau e fain, la cat mai multe mamici ca tine!!

    Răspunde
  • 10. Alternative la detergenti (2) « eco-notes  |  Septembrie 12, 2012 la 8:18 am

    […] prima parte am vorbit despre bilele de spalat, care, prin actiunea lor mecanica, usureaza spalarea. Dar care […]

    Răspunde
  • 11. mada  |  Octombrie 23, 2013 la 2:31 pm

    Citind articolul de pe blogul eco.. mi=am adus aminte ca, in urma cu ceva timp am uita sa adaug detergent la spalarea rufelor celor mici… si am constatat ca rufele au iesit curate !
    Deci se poate si fara !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Sapunuri & cosmetice de la mama mea

Articole recente

Semneaza petitia pentru Rosia Montana!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Sunt si pe Facebook!

Arhive

Introduceti adresa de mail pentru a primi cele mai recente articole de pe blog

Contact:

Scrieti-mi la ekonotes (at) gmail.com

Povestea lucrurilor

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Lumea conform Monsanto (fr)

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Earthlings

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Feeds

Despre sapun homemade

Octombrie 2008
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Fir de pir

Luthelo

Creatoarea headerului eco-notes

Pentru parinti si nu numai

Daca doriti sa impartasiti articolele

Daca doriti sa preluati articole intregi va rog sa-mi scrieti la adresa ekonotes (at) gmail. com. Daca doriti sa preluati fragmente din articole va rog sa mentionati sursa (https://ecoalternative.wordpress.com.) Licenţa Creative Commons
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Atribuire-FărăModificări 3.0 România Creative Commons.
Bloguri, Bloggeri si Cititori

