Cosmetice homemade

Mai 20, 2009 at 10:51 am 39 comentarii

Zbarnaie partea romaneasca a netului si a blogosferei cu informatii despre produse cosmetice, care mai de care mai bio si mai homemade (chestie excelenta de altfel) asa ca imi aduc si eu umila contributie (nu e prima oara, v-am mai povestit in alte dati despre alternative la deodorante sau la odorizantele chimice pt casa, baie etc).

Iata deci cosmeticele handmade pe care eu le prepar si folosesc in mod regulat si care sunt foarte eficiente, bineinteles:) Inainte de a va da retele propriu-zise tin sa va spun ca pt a va ingriji nu aveti neaparat nevoie de produse sofisticate, creme laudate prin  reclame (un mare nu produselor „de firma” gen l’Oreal, Vichy & company) si alte minuni din lumea chimicalelor (bineinteles ca daca sunteti pe blogul meu stiti deja asta:) ). Tot ce va trebuie e un pic de bunavointa, informare si cateva ingrediente de baza.

In cazul meu ingredientele de baza sunt: uleiurile vegetale – UV (catina, canepa, argan, cocos, jojoba, migdale, masline), uleiurile esentiale – UE(levantica, lemn de trandafir, chiparos, bergamota, palmarosa, tee trea, ylang ylang, lamaie, cimbru, grepfruit etc.) si gelul sau sucul de aloe vera. Pe langa acestea mai folosesc hidrolati, argila, henna, sapun de Alep, piatra de alaun, nuci indiene, plante medicinale, otet de mere, fructe si legume, zat de cafea, tarate etc insa daca le am pe primele 3 elemente sunt cat se poate de multumita si corpul meu la fel:)

Cateva dintre retele mele:

Ingrijirea tenului (al meu este mixt, gras in zona T si cu nevoie disperata de hidratare in zona obrajilor; ma machiez rar, nu folosesc fond de ten niciodata).

  • „Crema” pe care o folosesc este un amestec de 1/3 UV + 2/3 aloe vera (sau chiar 1/2 UV + 1/2 aloe vera) + cateva picaturi de UE + cateva picaturi de UV de catina +cateva picaturi de vitamina E (se gaseste in farmaciila sticlute sau capsule). Combinatia pe care o am momentan este: UV de canepa + Aloe vera gel + UE de lemn de trandafir  + UV de catina. Uleiul de canepa intra usor in piele, e hidratant si protector (contine acizi grasi polinesaturati omega 6 si omega 3 in cantitati echilibrate, ceea ce nu se prea intampla la alte uleiuri), aloe vera e hidratanta si astringenta in acelasi timp (deci e buna si pt tenurile mai grase), lemnul de trandafir intareste si regenereaza tesuturile iar uleiul de catina e preferatul meu de multi ani, il adaug in absolut orice crema de fata sau de corp (inca de pe vremea cand foloseam Nivea Soft:) pt ca reprezinta un filtru UV natural (e si autobronzant plus ca da o nuanta f fresh tenului), e anti-oxidant si repara toate problemele pielii ( eczeme, cicatrici etc.).
  • Lotiunea demachianta si tonica este la mine un hidrolat (cel de trandafir e perfect pt tenul mixt) sau sapunul de Alep (desi prefer sa nu ma spal pe fata cu sapun, chiar daca e unul f soft). Mai folosesc din cand in cand si o lotiune tonica din castraveti, excelenta pt hidratare si luminozitate (jumatate de castravete se da pe razatoare, se stoarce si se aplica pe fata – poate fi pastra in frigider vreo 2 zile) sau ceaiuri (pelin, musetel etc.). In cazul in care ma machiez, pt demachiere folosesc un ulei vegetal urmat de hidrolat.
  • Pentru demachiere nu folosesc tampoane demachiante de nici un fel (nici bio nici conventionale) pentru ca sunt mari generatore de deseuri, nu se recicleaza si nici nu se composteaza asa ca prefer sa le inlocuiesc cu altceva. Solutia este la indemana, bineinteles: tampoanele demachiante lavabile. Acestea pot fi: bureti naturali (din cei pe care ii folosim la bucatarie sau la baie), lufa, polar, bumbac sau alte resturi de materiale. Eu folosesc buretii naturali astfel: tai un burete in 4-6 bucati mai mici, o  bucata ajungandu-mi pt o demachiere (daca am rimel sau alte chestii mai persistente folosesc 2). Intr-o vreme stiu ca existau genul asta de bureti la Body Shop, deci nu e nimic nou sub soare. Inainte de folosire ii umezesc cu putin apa iar dupa ii pun intr-un saculet in cosul cu rufe si ii spal cu urmatoarea masina. In poza de mai jos puteti vedea bureteii mei care au deja un an de zile – se observa ca unii sunt intr-o stare mai putin atragatoare:) insa isi fac treaba. Am si cateva bucati de in pe care le folosesc in acelasi mod insa nu erau prea estetice asa ca nu le-am pus in foto;)) Pentru tenurile mai sensibile cred ca bucatile de material textil sunt mai indicate (de exemplu bucati dintr-un prosop) insa problema e ca le-ar trebui un tiv si nu toata lumea are cheful sau posibilitatea sa faca asa ceva. Daca totusi aveti chef iata aici un mic tutorial (e in franceza dar imaginile sunt destul de explicite plus ca gasiti si trimiteri spre alte modele, pe alte bloguri).

Ingrijirea corpului (piele destul de uscata pe picioare, normala in rest, circulatie periferica proasta)

  • lotiunea mea de corp e…surprize surprize:))… tot un amestec din ingredientele de baza. V-am spus, putine da’ bune, da? Reteta e cam aceeasi cu crema de fata, difera doar proportiile: 1/2 UV de canepa + 1/2 gel aloe vera + cateva picaturi UV catina + UE chiparos & lamaie/UE bergamota. Chiparosul e un bun tonifiant venos si in combinatie cu lamaie e bun contra celulitei. Bergamota e tonica si calmanta in acelasi timp si are o aroma nemaipomenita, e printre preferatele mele! (atentie totusi la uleiurile esentiale din citrice – ca bergamota sau lamaia – au efect fotosensibilizant deci nu iesiti la soare dupa ce le-ati folosit in creme sau lotiuni!!)
  • deodorantul actual consta in urmatoarea combinatie: aloe vera+ cateva picaturi UV canepa + UE salvie. Aloe vera e astringent si termoreglator, uleiul vegetal e necesar pt diluarea uleiului esential (ff important de retinut, uleiurile esentiale nu sunt hidrosolubile deci au nevoie de un corp gras sau de alcool pt a se dizolva) iar UE de salvie regleaza transpiratia. Pot sa va spun ca functioneaza f bine, chiar am fost suprinsa de rezultat insa exista si o mica bila neagra – salvia este „hormon-like” adica imita compozitia hormonilor din corpul uman (a estrogenului in special) deci se recomanda precautie in utilizare. Chiparosul, de care am vorbit mai sus, are aceleasi contra-indicatii.. ceea ce inseamna ca nu folosesc aceste 2 UE decat pe perioade scurte de timp. Alte variante de deodorante ar mai fi piatra de alaun (rezultate slabute totusi in caz de transpiratie abundenta), bicarbonatul de sodiu – cel mai mai tare din parcare dar nu prea practic de aplicat (aici aveti cateva retete), unii hidrolati – hamamelis, salvie (hidrolatii nu au contraindicatiile uleiurilor esentiale deci le pot inlocui cu brio)

Ingrijirea parului (ondulat, normal, lungime medie, saten inchis)

  • in general folosesc un sampon bio deci nimic prea spectaculos in zona asta:) Uneori totusi diluez samponul cu 2/3 decoct de nuci indiene pt spalat si mai adaug cateva picaturi UE cimbru. Am de gand sa incerc si alte plante lavante (castanele salbatice, iedera) sau argila (ghassoul) asa ca va voi tine la curent.
  • intotdeauna in ultima apa de clatit adaug o lingura cu macerat de plante in otet de mere (momentan rozmarin si cimbru) – elimina excesul de sampon/balsam si lasa parul f matatos:). Reteta e f simpla: o mana de plante bune pt ingrijirea parului (cimbru, rozmarin, salvie, levantica etc) se lasa la macerat minim 2 saptamani in jumate de litru de otet de mere. La folosire se filtreaza.
  • uneori, pt a intari culoarea (ma vopsesc numai cu henna diluata in ceai negru in loc de apa) ultima clatire o fac cu ceai foarte concentrat (ceai negru, salvie, coji de nuci – pt par inchis la culoare sau musestel pt par blond) in care am adaugat o lingura din otetul de mere pe care l-am mentionat mai sus.

Observatii:

  • Aloe vera exista in toate formele si culorile, atentie deci la ce cumparati!! Ideal e sa aveti o planta matura (!!) de la care sa colectati gelul insa cum nu toata lumea are acces la asa ceva verificati ca gelul sau sucul de aloe din comert sa aiba cateva din caracteristicile urmatoare: procentajul de aloe vera prospata din produsul finit trebuie sa fie cat mai mare (macar 80%), nu trebuie sa aiba conservatori (gen benzoat de sodiu sau alte porcarii), sa fie bio eventual.. Testati deci:)
  • Uleiurile esentiale sunt niste substante foarte puternice ce pot cauza reactii adverse daca nu sunt folosite cu grija. NU le aplicati  nediluate pe piele (unele se preteaza la asta dar e bine sa aveti intai un pic de experienta)!! Limitati-va la cateva picaturi (maxim in dilutie de 20%) si daca aveti vreun dubiu faceti teste! Eu de exemplu am facut alergie de la UE de palmarosa pus in crema de fata desi, in principiu ,are caracteristici cat se poate de bune pt ten (regleaza sebumul, intareste tesuturile etc), deci depinde de la om la om.
  • Nucile indiene sunt folosite de secole in India pt spalarea tesaturilor fine. Eu le pun din cand in cand la masina, pt spalat rufe (colorate, pe cele albe nu le spala genial) sau fac un decoct foarte concentrat (fierb o mana de nuci cam jumatate de ora la foc mic – atentie la miros, nu e deloc placut!!!) pe care il folosesc in bucatarie pe post de lotiune de curatat/dezinfectat (blatul, masa, aragazul daca nu e prea murdar etc) sau in combinatie cu samponul, dupa cum am spus mai sus.
  • Prefer sa fac cantitati mici de crema, lotiune etc – se pasteaza mai bine si, in cazul in care nu-mi place, o termin mai repede.
  • Pentru a avea recipiente, pastrez multe din cutiile si sticlutele de la cosmeticele oficiale:) – in special sticlutete de la hidrolati, cu pompa, sunt foarte folositoare.

 

Entry filed under: Cosmeticale & alternative naturiste. Tags: , , , , , .

Strabatand Pamantul OMG aprobate in Romania!

39 comentarii Add your own

  • 1. sideris  |  Mai 25, 2009 la 1:22 am

    Splendid articol🙂 Eu marturisesc ca nu am chiar atata rabdare, ce imi prepar eu acasa e mai simplu… Nu m-am aventurat inca la creme, desi cochetez cu ideea.

    Răspunde
  • 2. rebeca  |  Mai 25, 2009 la 1:22 am

    pai nici eu nu sunt un as al rabdarii, (si) de asta incerc sa-mi mentin retetele cat mai simple:)
    la crema m-as aventura si eu, am deja cateva retete si nu e greu de facut insa trebuie doar sa gasesc timpul si mai ales bunavointa:))
    p.s. mi-a placut reteta ta de exfoliant cu zahar

    Răspunde
  • 3. sideris  |  Iunie 11, 2009 la 1:23 am

    Ah, o intrebare: unde gasesti plante proaspete de lavanda, rozmarin etc.? Eu am colindat pietele si nu am zarit nicaieri – e drept ca cea mai bine aprovizionata piata din Timisoara imi este extrem de departe, dar ma asteptam sa gasesc totusi ceva in cele 3 din apropiere…

    Răspunde
  • 4. rebeca  |  Iunie 11, 2009 la 1:23 am

    cand locuiam in bucuresti gaseam levantica la piata, sau mai precis pe langa piata – erau persoane ce-o vindeau la margine de drum:) cumparam mereu pt cadouri sau pt dulapurile cu haine. rozmarin n-am gasit niciodata crud insa in ultima vreme am auzit ca au aparut si-n tara ghiovece cu plante aromate- asta ar fi o solutie, desi cantitatea nu e prea mare.
    in franta, unde ma aflu deocamdata, plantele aromate proaspete sunt usor de gasit, se vand in mai toate pietele sau in ghivece. si apropo de ghivece, mi se pare o idee geniala un ghiveci urias cu multe plante aromate, asa ca intentionez sa-mi „confectionez” unul cat de curand:D ..eventual poti incerca si tu varianta asta daca nu gasesti deloc levantica&co:)

    Răspunde
  • 5. sideris  |  Iunie 14, 2009 la 1:23 am

    Am gasit intr-un final levantica si rozmarin, le-am pus la macerat in otet de mere, caci vreau sa incerc „compozitia” diluata in apa de clatire a parului🙂

    Răspunde
  • 6. rebeca  |  Iunie 14, 2009 la 1:24 am

    f bine! unde le-ai gasit pana la urma? in piata cea indepartata:)?
    sa-mi spui ce efecte are maceratul!

    Răspunde
  • 7. adi  |  Iunie 14, 2009 la 1:24 am

    salutare! m-am tot tinut sa iti las un comment da n-am apucat…ideea e ca bicarbonatul pe post de deodorant functioneaza si daca il diluezi in apa si il dai cu un fas-fas..si e mult mai comfortabil….uitasem reteta…am folosit-o cu brio in aolescenta ;)) nu mai stiu proportia…dar ceva de genu’ o lingurita la o sticulta de 150 ml

    Răspunde
  • 8. sideris  |  Iunie 14, 2009 la 1:24 am

    Nu, culmea, ci la una din pietele apropiate (700, pentru timisorenii interesati), la un stand pe care il mai vizitasem adesea (cu miere si alte produse apicole), dar numai sambata aduc si tot felul de plante, cred, pentru ca pana acum nu erau😀.

    Răspunde
  • 9. rebeca  |  Iunie 14, 2009 la 1:25 am

    buna idee, adi! nu m-am gandit ca bicarbonatul dizolvat in apa ar putea fi eficient. am mai incercat varianta cu bicarbonat+otet insa mirosul lasa de dorit, chiar daca adaug uleiuri esentiale.
    de ce nu mai folosesti varianta asta ca deodorant, daca tot zici ca functioneaza? stii doar ca deodorantele/antiperspirantele clasice sunt yuk, nu?

    Răspunde
  • 10. Sideris  |  Februarie 22, 2011 la 1:25 am

    cum, ca la mine pe blog se discuta aprins despre henna, am si eu o intrebare la tine, daca spui ca ai parul saten inchis (ca mine): henna nu iti da nuante roscate? Numai ceai negru folosesti in amestec? Merci.

    Răspunde
  • 11. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:25 am

    am fost plecata o bucata de timp si n-am mai intrat pe net asa ca acum ma pun la curent cu noutatile:). o sa vin si la tine cu un comentariu, pe scurt povestea cu henna e asa: in functie de tipul de henna iese o culoare sau alta – daca folosesti o henna castanie/saten atunci parul va deveni castaniu/saten. daca folosesti henna roscata atunci sansele sunt mari ca parul sa iasa cu nuante de roscat. in urma cu cativa ani am incercat si henna roscata, din tara (nu mai stiu firma) si mi-a iesit un ceva bizar, cu reflexe roscate dar destul de spalacit, care insa nu mi-a placut deloc asa ca n-am mai incercat nimic pana acum cateva luni cand am gasit THE henna:) (in Franta) si sunt multumita.

    Răspunde
  • 12. Naturals  |  Februarie 22, 2011 la 1:26 am

    Felicitari pentru retetele homemade prezentate! Am incercat crema de corp si imi place la nebunie. Am adunat si eu cateva retete homemade, poti sa le incerci cu incredere🙂

    Răspunde
  • 13. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:26 am

    ma bucur ca ti-a placut crema de corp, e intr-adevar simplu de facut si cu rezultate super!
    spor si tie la retete, vad ca esti f inspirata:)

    Răspunde
  • 14. Cristina  |  Februarie 22, 2011 la 1:26 am

    Buna, am si eu o intrebare: cum pastrezi crema de fata obtinuta astfel, la frigider sau in baie (temperatura camerei) si in cat timp expira? Multumesc!

    Răspunde
  • 15. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:27 am

    buna Cristina!
    crema o tin in frigider, e mai sigur asa din cauza aloei vera care trebuie pastrata la temperaturi scazute, o data desfacut flaconul (daca e varianta bio si cu putini conservanti, altfel poate fi tinuta si la temperatura camerei). mai am insa o varianta, pt cand plec in vacanta – nu mai adaug gelul de aloe – acum de exemplu am combinatia 1/3 ulei de catina, 2/3 ulei de samburi de maciese si cam 1 ml de vitamina E. combinatia asta de uleiuri e cea mai fluida din cate am incercat, intra imediat in piele asa ca e ok si fara aloe (plus ca vitamina E e si conservant asa ca nu ma ingrijorez pt temperaturi mari, am luat-o si la mare).

    pt. perioada de valabilitate trebuie luate in considerare termenele de expirare a uleiurilor si a gelului de aloe folosit. pe mine o sticluta de 30 ml ma tine cam 2 luni asa ca nu stiu cum se comporta amestecul asta pe perioade mai lungi. oricum, recomandarea mea e sa faci cantitati mai mici, e mai sigur.

    Răspunde
  • 16. Cristina  |  Februarie 22, 2011 la 1:27 am

    Iti multumesc pentru raspunsul rapid si detaliat.🙂 Felicitari pentru acest site si numai bine!

    Răspunde
  • 17. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:27 am

    multumesc si eu:)
    te mai astept in vizita!

    Răspunde
  • 18. oana  |  Februarie 22, 2011 la 1:28 am

    buna!
    sunt la inceput in incercarile de a prepara singura macar cate ceva din produsele mele cosmetice.Multumesc pt. articol ,reteta ta pare mult mai usor realizabila decat ce am mai gasit.Intrebarea mea ar fii : amestec partea de ulei vegetal cu aloe pur si simplu sau trebuie sa folosesc un emulsificator?
    Pana acum am incercat unturi de corp si au iesit dar faptul ca nu au in componenta apa parca le face cateodata sa nu intre in piele(chiar daca e uscata)si formeaza ca o bariera grasa pe piele mai mult.
    multumesc

    Răspunde
  • 19. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:28 am

    buna Oana,

    amestecul din articol nu e o crema propriu-zisa deci nici nu are o consistenta omogena (trebuie agitat inainte de folosire sau, cum fac eu, amestecat intai in palme si de-abia apoi aplicat pe fata). vestea buna ca e foarte hidratant si intra mult mai usor in piele decat un unt/unguent, deci ti-l recomand. ca sa fie si mai fluid poti folosi uleiuri cat mai usoare – preferatele mele sunt uleiul de samburi de maciese si cel de argan (si cel de catina dar nu poate fi folosit decat noaptea sau pe tenul bronzat).

    pt o crema cu o textura mai clasica e adevarat ca pasii sunt mai multi si e neaparat nevoie si de un element hidratant (apa, hidrolat etc) ca sa intre mai usor in piele. de asta prefer amestecul simplu ulei+gel de aloe vera (desi mai devreme sau mai tarziu o sa ma apuc de facut si creme, prea imi place sa mesteresc chestii homemade:) )

    ce reteta de unt ai folosit? ulei+ceara de albine?

    Răspunde
  • 20. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:28 am

    vad ca n-am raspuns prea exact, asadar: amesteci direct uleiul cu gelul de aloe vera, fara nici un fel de emulsifiant. o poti face instantaneu, dimineata sau seara sau pe termen lung, intr-un recipient pe care e de preferat sa-l tii in frigider (mai ales daca gelul e bio).

    Răspunde
  • 21. oana  |  Februarie 22, 2011 la 1:29 am

    buna! iertare pentru raspunsul intarziat , am fost in vacanta.Am inteles acum o sa incerc cum ai zis.Da eu am folosit ceva de genul unt de cacao (incalzit pt a putea fii amestecat )cu ulei ce cocos si cateva picaturi vit.A uleioasa, am mai pus picaturi ulei lavanda pt miros si o lingurita faina porumb(nu mai e asa gras si se intinde mai bine).Dar am impresia ca am facut mai mult o crema bariera.Presupun ca oricum fara o parte de apa e emolienta in cel mai bun caz dar nu hidratanta.O sa incerc reteta ta pare mul mai simplu si eficient.
    multumesc pt. raspuns si inca o data scuze pt. intarziere

    Răspunde
  • 22. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:29 am

    ce faina de porumb ai folosit? banuiesc ca una foarte fina, nu din cea din care se face mamaliga, nu? sau ai folosit amidon? f interesanta ideea! si textura finala cum e?

    Răspunde
  • 23. oana  |  Februarie 22, 2011 la 1:29 am

    da, e fina,efectiv un praf alb(am gasit la supermarket).Trebuie sa amesteci bine ca sa nu iasa cocoloase .Am gasit ideea aici http://www.youtube.com/watch?v=dFmNwlRywsw&feature=related , merge in sensul ca face cu edevarat crema mai putin grasa dar daca trece prin schimbari de temperatura se face cocoloase (s-a intamplat cand a fost foarte cald in august).Textura e ok la temperaturi medii.Dar cu toata faina crema e mai putin grasa dar nu mai fluida.

    Răspunde
  • 24. andra  |  Februarie 22, 2011 la 1:30 am

    Buna, rebeca. felicitari pt blog!
    Doresc sa te intreb ce fel de sapun alep folosesti? Si de fapt, ce reprezinta el? Eu am citit ca este un sapun din ulei de masline si ulei de dafin. Crezi ca aceste sapunuri sunt ok? http://www.eco-baby.ro/Produse_pentru_Mamici/Sapun_de_Alep_Pure_Olive/id-7711f0ad7abefc9f1b1c9bc4b62b2921.html

    http://www.eco-baby.ro/Produse_pentru_Mamici-COSMETICE_BIO_SI_TRADITIONALE_ORIENTALE.html
    Multumesc mult!

    Răspunde
  • 25. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:30 am

    buna andra,
    sapunul de alep e chiar ceea ce scrie si pe situl dat de tine, un sapun f simplu (ulei + soda caustica), realizat prin fierbere si apoi uscare. eu l-am tot folosit de mai bine de 2 ani si e f ok pt piele, chiar si pt scalp (desi cam incalceste parul).

    daca n-ai folosit niciodata e bine sa stii ca aduce f mult cu un sapun de casa din grasime animala, cum se mai face pe la tara, adica nu e nici estetic si nici nu miroase neaparat f fain, nici intr-un caz ca un sapun comercial (aici depinde si de gusturi, bineinteles, unii oameni zic ca-i adora mirosul). daca toate astea ti se par ok eu zic sa-l incerci, dpdv calitativ fiind f bun.

    in ceea ce priveste fima nu te pot sfatui, eu am incercat mai multe sapunuri de alep din franta si toate au avut aceleasi proprietati. din fotografiile de pe site pare sa fie vorba chiar de un sapun de alep autentic asa ca ai putea cumparai de la ei.

    observatie pt toti vizitatorii acestui blog, interesati de sapunuri: functia de baza a spunului este de a atrage particulele de murdarie, stocate de obicei intr-un corp gras. deci, orice sapun usuca pielea pt ca ii elimina invelisul de grasime (nu conteaza ca e comercial, facut acasa prin fierbere sau prin metoda la rece, sapun de alep sau de grasime animala etc.).

    sapunurile naturale in schimb au avantajul de a nu contine toate porcariile pe care le contin cele din comert deci sunt de recomandat.

    Răspunde
  • 26. andra  |  Februarie 22, 2011 la 1:30 am

    una, rebeca! Te mai deranjez cu inca o intrebare. Vreau sa adaug la crema mea pt ten ( pe care am preparat-o conform indicatiilor tale) ulei vegetal de in. Am citit ca acesta contine omega 3 si omega 6, dar se foloseste, de regula, intern. Crezi ca este benefic si pt ten?

    Răspunde
  • 27. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:31 am

    uleiul de in se poate folosi si extern, am vazut ca exista diverse retete pe net (se pare ca ar fi foarte eficient contra ridurilor).
    in schimb, ca si pt uzului intern, trebuie sa ai mare grija sa nu-l incalzesti si sa-l pastrezi la temperaturi cat mai scazute (de preferat in frigider) pt ca acest ulei rancezeste extrem de repede. eu am cumparat de vreo 3 ori, din 3 surse diferite si de fiecare data era amar, semn ca rancezise deja asa ca nu l-am mai putut utiliza.

    Răspunde
  • 28. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:31 am

    eu una folosesc numai tratamente naturale…sunt cele mai bune si nu trebuie ocolite

    Răspunde
  • 29. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:31 am

    am vazut ca si piatra de alaun este folosita ca deodorant.stie cineva ceva daca e buna?

    Răspunde
  • 30. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:32 am

    Piatra de alaun e ok pt persoanele cu transpiratie f redusa. Am observat ca e mai eficienta daca e folosita in combinatie cu suc de aloe vera (se aplica sucul si apoi piatra). Singura insa nu e f puternica (efectul ei variaza de la persoana la persoana)

    Răspunde
  • 31. Ligia  |  Februarie 22, 2011 la 1:32 am

    Vreau sa multumesc pentru toate retele extraordinare. Am descoperit acest blog din intamplare, si vreau sa te felicit pentru tot efortul de a publica si a ne ajuta.
    Cu drag,
    Ligia

    Răspunde
  • 32. Ligia  |  Februarie 22, 2011 la 1:32 am

    Am uitat sa precizez ca te-am adaugat la link-uri preferate. Mi-as dorii ca si cititorii mei sa afle despre tine, si mai ales sa-si ia inima in dinti pentru a-si face singuri toate cosmeticele.

    Răspunde
  • 33. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:33 am

    Multumesc, Ligia:) Si tu esti trecuta la blogurile mele preferate, retetele tale sunt geniale! Imi place si ideea concursului de a incuraja lumea sa manance cat mai multe alimente crude, e mai mult decat binevenita, mai ales intr-o tara in care carnea e considerata drept una din cele mai bune legume:)))
    Numai bine!

    Răspunde
  • 34. Brishtara  |  Februarie 22, 2011 la 1:33 am

    Cum se recolteaza mai exact pulpa de aloe.Am niste vecine care au aloe asa ca…voi indrazni sa le cer😀

    Răspunde
  • 35. ludmilla  |  Februarie 22, 2011 la 1:33 am

    Spune-mi te rog de unde cumperi ulei de canepa? eu pe unde am intrrebat ( in Timisoara) mi sa raspuns cu un zambet de parca ceream ceva ilegal. Eu vreau sa-mi fac crema de fata, si lotiunea ptr corp. Multumesc.

    Răspunde
  • 36. rebeca  |  Februarie 22, 2011 la 1:34 am

    Buna Ludmila,
    ulei de canepa eu am cumparat de la magazinul online Canah (http://canah-shop.ro/produse-1-5-ulei-de-canepa-presat-la-rece.html) si e ok. tot de acolo am luat si seminte de canepa, o sursa f buna de proteine.
    zambete de tot felul primesc si eu cand vine vorba de canepa:) dar nu-i nici o problema, una e canepa de fumat si alta e cea de mancat/transformat in produse cosmetice😀

    Răspunde
  • […] Recomand cu căldură tuturor acest articol despre cum să îți prepari foarte simplu – și cel mai eco posibil – cosmetice […]

    Răspunde
  • 38. Pastiu Andreea  |  Mai 16, 2014 la 5:31 pm

    Eu de cand ma stiu am avut probleme cu tenul meu gras din cauza excesul de sebum. De cateva luni, am fost la doctor pentru ca nu se mai putea, imi apareau cosuri, puncte negre din cauza tenului si a excesului de sebum.
    Doctorul mi-a dat pentru tenul meu un tratament de curatare cu o lotiune tonica naturala fara alcool, care contine ulei 100% pur din arbore de ceai(tea tree oil) si hamamelis de la Thursday Plantation.
    Inainte de lotiune tonica mi-a zis folosesc o spuma naturala de spalat de fata pe baza de ulei 100% pur din arbore de ceai, tot de la firma asta pentru o curatare buna a tenului.
    Dupa cele 2 produse de curatare, ma dau tot de la firma asta la recomandarea doctorului cu Crema hidratanta naturala pentru fata cu arbore de ceai, ulei de măceșe si vitamina E.
    Din cand am inceput tratamentul cu cele 2 produse de curatare a tenului, diferentele sunt vizibile. Tenul e mai curat iar cosuri sau puncte negre nu ai mai avut. Pentru mine sunt cele mai bune produse pe care le-am folosit vreodata.

    Răspunde
  • 39. nitu gabriela  |  Septembrie 26, 2014 la 11:24 am

    As vrea sa fac o crema cu suc de fructe. Cum o pot conserva?
    Multumesc

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Sapunuri & cosmetice de la mama mea

Articole recente

Semneaza petitia pentru Rosia Montana!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Sunt si pe Facebook!

Arhive

Introduceti adresa de mail pentru a primi cele mai recente articole de pe blog

Contact:

Scrieti-mi la ekonotes (at) gmail.com

Povestea lucrurilor

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Lumea conform Monsanto (fr)

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Earthlings

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Feeds

Despre sapun homemade

Mai 2009
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Fir de pir

Luthelo

Creatoarea headerului eco-notes

Pentru parinti si nu numai

Daca doriti sa impartasiti articolele

Daca doriti sa preluati articole intregi va rog sa-mi scrieti la adresa ekonotes (at) gmail. com. Daca doriti sa preluati fragmente din articole va rog sa mentionati sursa (https://ecoalternative.wordpress.com.) Licenţa Creative Commons
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Atribuire-FărăModificări 3.0 România Creative Commons.
Bloguri, Bloggeri si Cititori

