Gradina din balcon

Octombrie 1, 2011 at 11:33 pm 8 comentarii

Bebe-rosie:)

Un titlu foarte pretentios, avand in vedere ca eu nici macar n-am balcon🙂 In orice caz, vreau sa va dau o veste buna: se pot cultiva neasteptat de multe chestii chiar si in spatiul restrans al unui apartament, cu sau fara balcon!

Mediul urban ne duce mai degraba cu gandul la cultura artistica decat la muncile campului:) dar iata ca in ziua de azi totul e posibil. Exemple sunt nenumarate, de la Hundertwasser care promova”chiriasii copaci” pana la guerilla gardening sau stupurile de albine de pe acoperisurile marilor orase. Trendul e ca orasele sa devina tot mai „verzi” (reducerea numarului de masini personale, transport in comun si pe bicicleta, cladiri eficiente dpdv termic, gradini cultivate la comun, accent puternic pe creerea de comunitati etc.) si asta inseamna si mai multe plante si plantute pe care le puteti adopta pe langa casa/apartament.

E cazul ca vegetatia sa recapete macar un pic din spatiul ocupat de multe ori abuziv cu cladiri urate si poluante, parcari si alte betoane. Pe mine m-a fascinat mereu adaptabilitatea plantelor, rasar din cele mai neasteptate locuri: gauri in asfalt, guri de canalizare, crapaturi in ziduri.

Revenind la ideea de gradina urbana, iata povestea mea scurta si de efect:) De vreo cativa ani plantez, pe langa plante ornamentale si plante aromatice, in ghivece, in cele doua mini balconase ale apartamentului. Operatiune de succes, asa incat am mereu la indemana busuioc, menta si leustean (adus din tara, din gradina alor mei si caruia initial nu i-am dat mari sanse ca apoi sa vad ca a trecut cu bine de 2 ierni). Vara asta, desi urma sa fiu plecata o lunga perioada de timp, am trecut la nivelul urmator: pam pam….. productia de rosiiiii!!😀

In mai am intampinat cu bucurie doua rasaduri de rosii organice date de o prietena. Aratau cam asa:

Rasad de rosie in luna mai

Dupa vreo luna au ajuns la dimensiuni gargantuesti:

Rasad de rosie in luna iunie

Iar in iulie au aparut cateva bebe-rosii!

Rasad de rosie in luna iulie

Sfarsitul lui iulie si toata luna august am fost plecata asa ca si cele doua plante au plecat in vacanta, la o prietena cu gradina. La intoarcere ma asteptau cu copchiii lor cu tot🙂 :

20110918-104139.jpg

Sa va mai spun ca au fost minunate? Am dat si altora sa guste deci n-am avut halucinatii gastronomice. Declar experimentul reusit si va doresc spor la plantat!

Entry filed under: Alternative, Casa si gradina, Eco-Practic. Tags: , , , , .

Unguent de galbenele Community stuff

8 comentarii Add your own

  • 1. Irina  |  Octombrie 2, 2011 la 12:00 pm

    Excelent! Roșiile crescute de noi sunt de-o mie de ori mai gustoase decât oricare altele🙂

    Și chiar cresc oriunde! Am văzut la Jamie Oliver într-unul din episoade că creștea roșii cherry (probabil un soi pitic) chiar și în conserve de tinichea!

    Nu știu excat cât de bine merge și ce producție se obține, dar se pot crește într-un balcon chiar și cartofi. Pe verticală, în niște saci mari care la început sunt rulați în jos și pe măsură ce crește planta, e acoperită cu pământ bogat (compost) și paie, iar sacul rulat în sus. Cum ziceam, nu știu cât de mulți cartofi ies așa, dar am văzut că multă lume încearcă.

    Așa că poftă mare la legumele producție-proprie!

    Răspunde
    • 2. rebeca  |  Octombrie 2, 2011 la 7:25 pm

      Confirm, au fost foarte gustoase🙂 La anul incerc musai rosii pitice!

      De cartofi crescuti pe balcon stiam si eu doar ca mi se pare o chestie cam ineficienta avand in vedere ca nu obtii foarte multi si ca oricum se gasesc pe toate drumurile. Dar, pana la urma, placerea cultivarii e importanta asa ca poate nu conteaza asa mult ce plante alegi.

      Răspunde
  • 3. Gab  |  Octombrie 2, 2011 la 6:53 pm

    Adică… le-ai mâncat copiii?

    Răspunde
    • 4. rebeca  |  Octombrie 2, 2011 la 7:26 pm

      Daaaa, am fost de o cruzime inimaginabila😀😀

      Răspunde
  • 5. Andra :)  |  Noiembrie 6, 2011 la 1:07 am

    Cat de tare! Imi amintesc ca mai demult a plantat si tata niste rosii intr-un ghiveci pe balcon si au iesit bune-bune. Eu nu cred ca am curajul asta, la mine de-abia rezista florile😀

    Răspunde
  • 6. rebeca  |  Noiembrie 6, 2011 la 4:32 pm

    Eu zic sa incerci, e mai usor decat pare. Poti incerca mai intai cu verdeturi aromate, mai ales menta, e extrem de rezistenta.

    Numai bine! (ca sa fie in tema cu blogul tau, imi place abordarea asta pozitiva:)

    Răspunde
  • 7. Manu021  |  Iulie 23, 2012 la 1:47 pm

    Felicitari pentru experiment. Am cultivat si eu pe balcon rosii cherry si au fost foarte gustoase. Am mai cultivat ridichi intr-o jardiniera si de asemenea au iesit foate bune.
    Acum ma documentez sa vad cum se pot cultiva cartofi pe balcon.

    Răspunde
    • 8. rebeca  |  August 16, 2012 la 4:49 pm

      Mersi:) Anul asta am trecut la capsuni si un mic coacaz, plus diverse ierburi aromatice;

      Cartofi sigur se pot cultiva, chiar gasisem pe un blog romanesc pe cineva care ii cultivase cu metoda „in sac”. Nu stiu cat randament dau si daca chiar se merita, depinde si de cat de mare e balconul.

      Spor!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Sapunuri & cosmetice de la mama mea

Articole recente

Semneaza petitia pentru Rosia Montana!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Sunt si pe Facebook!

Arhive

Introduceti adresa de mail pentru a primi cele mai recente articole de pe blog

Contact:

Scrieti-mi la ekonotes (at) gmail.com

Povestea lucrurilor

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Lumea conform Monsanto (fr)

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Earthlings

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Feeds

Despre sapun homemade

Octombrie 2011
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Fir de pir

Luthelo

Creatoarea headerului eco-notes

Pentru parinti si nu numai

Daca doriti sa impartasiti articolele

Daca doriti sa preluati articole intregi va rog sa-mi scrieti la adresa ekonotes (at) gmail. com. Daca doriti sa preluati fragmente din articole va rog sa mentionati sursa (https://ecoalternative.wordpress.com.) Licenţa Creative Commons
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Atribuire-FărăModificări 3.0 România Creative Commons.
Bloguri, Bloggeri si Cititori

