Salata de sezon cu sparanghel si bob

iunie 1, 2012 at 10:05 am 5 comentarii

De mult ma tot gandesc sa pun retete pe blog insa n-am ajuns niciodata sa o fac, in special pentru ca descrierea unui fel de mancare implica tot felul de masuratori si precizie iar eu ma ghidez mai mult dupa nas si papilele gustative. Imi place sa gatesc si o fac relativ des (inca nu s-a inregistrat nici o victima), insa deviez foarte usor de la o reteta de baza, ma joc si o adaptez din mers asa ca niciodata nu stiu cantitatile exacte, timpul de preparare etc. Deci poate ca nu sunt chiar cea mai indicata persoana care sa va indrume in tainele gastronomiei 🙂

Totusi, nu e chiar totul pierdut! Altfel nu va mai abuream cu introducerea asta :). Vestea buna este ca gatesc foarte simplu deci nu e nevoie de calcule savante pt a face retetele mele. Vestea si mai buna e ca mi-am gasit un stil practic si „modulabil”, asa incat lipsa unui ingredient sa nu reprezinte sfarsitul lumii si telefonatul la prima pizerie cu livrare la domiciliu. Totul sta in imaginarea mancarurilor sub forma de „sabloane” dar despre asta intr-un alt episod, altfel nu mai ajung sa scriu reteta propriu-zisa.

Asa ca, dragi si drage, fara alte ocolisuri ocolitoare iata o salata de sezon cu legumele primite ieri in cosul meu saptamanal**

Salata de linte cu sparanghel si bob 

Ingrediente:

  • 500 gr de linte fiarta
  • 500 gr de sparanghel alb sau verde
  • 100 de grame de boabe de bob scoase din teaca si eventual fara pielita alba (daca vi se pare prea tare)
  • o legatura de ridichi
  • cateva fire de marar
  • 2 catei de usturoi sau cateva fire de usturoi verde
  • cateva fire de ceapa verde sau de arpagic
  • ulei de masline, zeama de lamaie, otet balsamic, sare, un pic de mustar – pt vinegreta

Observatii: 

Daca nu aveti linte deja fiarta, nu va ingrijorati, in jumatate de ora ati rezolvat problema. Nu uitati insa ca ideal ar fi sa lasati toate leguminoasele la inmuiat inainte de fierbere, macar cateva ore, ca sa devina mai digeste.

Sparanghelul se curata (in special cel alb care poate fi mai atos) si se fierbe 10 minute la aburi (nu mai mult, altfel se inmoaie prea tare)
Bobul ramane crud. Da, e comestibil si crud. Daca aveti probleme cu digestia eliminati pielita alba.

Preparare:

Amestecati toate ingredientele. Separat faceti o vinegreta din ingredientele lichide + cateii de usturoi striviti (nu v-am dat cantitatile exacte pt ca o fac mereu din ochi, gustati un pic pana vi se pare buna).  Turnati peste salata, amestecati bine si, daca mai aveti timp, lasati-o in buna pace cam jumatate de ora, sa se patrunda aromele. Pofta buna!

Diverse:

Salata asta e un sablon ce poate fi refolosit la infinit (ceea ce eu si fac). Lintea poate fi inlocuita cu fasole sau naut, mararul cu busuioc, patrunjel, leustean sau tarhon, sparanghelul si ridichile pot fi orice leguma sau frunza: spanac tanar, rucola, fasii de dovlecel sau de morcov, ardei gras etc. Simplu si bun!

** prin sistemul ASAT, care exista si in tara, in unele orase. Alta varianta e sa luati direct legatura cu un mic producator si sa puneti bazele unei frumoase si sanatoase prietenii. Un exemplu de mici producatori energici si voiosi ce va ofera vreo doua tipuri de cosuri cu bunatati gasiti aici.

Entry filed under: Papa bun si de sezon. Tags: , , , .

Cum sa vopsesti natural ouale de Paste Agricultura buna = hrana buna

5 comentarii Add your own

  • 1. Irina  |  iunie 1, 2012 la 12:14 pm

    mniam mniam! cred că-i tare bună!

    Răspunde
    • 2. rebeca  |  iunie 1, 2012 la 6:13 pm

      Pai s-o incercati atunci, cu legume crescute de mainile voastre permaculturistice 🙂

      Nu stiu cum se comporta cultura de linte, creste usor? Eu mananc foarte des si mi se pare foarte versatila, cand oi ajunge sa am o gradina sigur incerc s-o cultiv.

      Răspunde
  • 3. Geta  |  iunie 2, 2012 la 4:59 pm

    Ador salatele, zilnic imi prepar cite una, sunt foarte gustoase si sanataoase ! o sa incerc si din aceasta cu linte.

    Răspunde
    • 4. rebeca  |  iunie 2, 2012 la 10:34 pm

      E un obicei foarte bun, sa-l pastrezi 🙂 Eu de multe ori mananc salata asta cu alta salata :), de frunze (salata, rucola etc) si e foarte buna si satioasa.

      Răspunde
  • 5. Olivia  |  octombrie 28, 2013 la 3:45 pm

    Parte foarte interesanta salata, o sa o incerc sigur cat de curand. Multumesc!

    Răspunde

Lasă un comentariu

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Sapunuri & cosmetice de la mama mea

Articole recente

Semneaza petitia pentru Rosia Montana!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Arhive

Introduceti adresa de mail pentru a primi cele mai recente articole de pe blog

Contact:

Scrieti-mi la ekonotes (at) gmail.com

Povestea lucrurilor

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Lumea conform Monsanto (fr)

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Earthlings

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Feeds

Despre sapun homemade

iunie 2012
L M M J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Fir de pir

Luthelo

Creatoarea headerului eco-notes

Pentru parinti si nu numai

Daca doriti sa impartasiti articolele

Daca doriti sa preluati articole intregi va rog sa-mi scrieti la adresa ekonotes (at) gmail. com. Daca doriti sa preluati fragmente din articole va rog sa mentionati sursa (https://ecoalternative.wordpress.com.) Licenţa Creative Commons
Această operă este pusă la dispoziţie sub Licenţa Atribuire-FărăModificări 3.0 România Creative Commons.
Bloguri, Bloggeri si Cititori